Bessenyei Gábor: A jövő harcosai


 Bessenyei Gábor könyvével megjelenését tekintve viszonylag hamar megismerkedhettem, akkor meg is fogadtam, hogy mihamarabb nekilátok az olvasásának, már csak a könyv fizikai hiánya volt az egyetlen hátráltató tényező. Aztán megkaptam ajándékba, ráadásul egy dedikált példányt, így már semmi sem tarthatott vissza. A Prológus magyar írók hetének köszönhetően írhatok most nektek róla. Elvárásaimat tekintve nem estem túlzásba. Tisztában voltam vele, hogy az író első megjelenéséről beszélünk, azonban mint téma és a végső kivitelezés is nagyon felkeltette az érdeklődésem. Végül egy érdekes utazásban volt részem, de nézzük sorjában.
Író: Bessenyei Gábor
Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 296
Eredeti ár: 2999 Ft
Fülszöveg: Marcell, ​Erik és Adria meghökkentő dolgot lát: valaki lezuhan az égből.
Ráadásul túléli.
Amikor az aszfaltba krátert ütő, füstölgő testet figyelik, még nem sejtik, hogy hamarosan belekeverednek egy múltbéli összeesküvésbe és a rég elfeledett görög istenek hatalmi viaskodásába.
Valaki azt akarja, hogy az Olimposz isteneinek korszaka soha ne múljon el. És soha nem szülessen meg a jövő.
Marcell és Adria, a folyton akadékoskodó Erikkel különös, lebilincselő kalandra indulnak. Visszautaznak az időben, hogy leleplezzék az áruló istent, és megtalálják a jelenből ellopott tárgyat, ami nélkül a pusztító terv nem valósulhat meg.
Társukul szegődik egy örökké vérre szomjazó halálistennő, miközben állniuk kell a többi isten segítőkésznek tűnő rohamát is.
De megbízhatnak-e bármelyikükben? Vagy épp az árulót engedik közel magukhoz? Ki merné megvádolni Arészt, Athénét, Héphaisztoszt, Hermészt, Poszeidónt, vagy épp Zeuszt?
Mit ér a barátság? Hol kezdődik a bátorság?
Egyetlen esélyük, ha megkezdik a nyomozást az összezuhanó időben, és az élővé vált görög mítoszokból összerakják a mozaik darabkáit.
És kezdetét veszi az istenvadászat…
  Ahhoz képest, hogy a könyv célcsoportját tekintve igen fiatal korosztályt céloz meg, szerintem bárki megtalálhatja benne a számára érdekes momentumokat, izgalmakat. Lényegében minden olyan olvasó, akiben ott van a gyermeki kíváncsiság, vagy egy kicsit is érdeklődéssel tekint a mitológia felé, bátran veheti kezébe a kötetet. Így aztán én magam is nagy érdeklődéssel lapozgattam, haladtam előre a történetben. Az elején még érzékelhető volt, hogy nehezebben indulnak be a dolgok, mint ahogyan az elvárható lenne, azonban a felfedezésre vágyás olyan könnyedén kompenzálja ezt, hogy valóban nagyon gyorsan lehet haladni a cselekménnyel. Ez az egész könyv folyamán jellemző volt, ugyanis elképesztő módon olvasmányos, ami talán a fiatalabb korosztály számára is még érdekeltebbé teheti az olvasást.

 Ha már fiatalabb korosztályt említettem, mindenképpen ki kell térnünk a könyv központi elemére, a mitológiára. Olyan részletességgel vezet be minket az író ebbe a világba, hogy az szerintem mindenki számára megfelelő tudásfejlesztői szereppel is bírhat. Én legalábbis nagy hiányosságokkal rendelkezem eme témát illetően, így igazán örültem neki, hogy a különböző istenségeket, ikonikus alakokat kellő részletességgel mutat be számunkra, nem veszi természetesnek, hogy a legalapvetőbb tudnivalókat is elvárná bármely olvasójától. Ez mindenképpen alapos kutatómunkára enged következtetni, mely talán el is várható egy ilyen témánál. Én mindenesetre izgalmasnak találnám akkor is, ha 10 évvel fiatalabb lennék, és bár elsőre soknak tűnhet az a temérdek információ és kapcsolati hálózat, amit átadni szeretne, az izgalmas eseményeknek, valamint az információáradatok közötti átvezető események során még az idő is biztosított azok beépülésére.

 Éppen ezért talán kicsit vontatottabbnak is érezhetjük a könyv közepénél lévő történéseknél, én legalábbis ebben éreztem egy kis hiányt. Nem mondom, hogy ne lett volna érdekes, vagy éppen oda ne illő bármelyik jelenet is. Mindegyik funkcióval rendelkezik, ha még nem is feltétlen most, de a későbbiekben mindenképpen. Ellenben emiatt talán azok az olvasók, akik még gyerekcipőben járnak, könnyen veszíthetik érdeklődésüket. A gyakorlottabbak már nyilván továbbolvasnak, viszont így fennáll a veszélye annak, hogy a célközönségből lesznek olyanok, akik félbehagyják a könyvet. Félreértés ne essék, legnagyobb részben nem ezek a jelenetek teszik ki a könyvet, és abszolút javaslom a végigolvasást is, hiszen a végén minden kamatostul megtérül majd.

 Sikerült egy olyan izgalmas alapsztorit megalkotnia az írónak, hogy az nem csak a szóban forgó könyvben állja meg a helyét, hanem sorozatként is izgalmasnak ígérkezik. Úgy gondolom, hogy önmagában is érdekesnek bizonyult, ellenben akkor fogja a legnagyobb hatását elérni, amennyiben már minden elem a helyére kerül. Olvasása közben nem gondolkodtam az aktuális problémán túl sokat, nem volt célom kitalálni, ki is lehet az áruló istenség, azonban a végkifejlet igencsak pozitív elemként ért. Azonban ahhoz kétség sem férhet, hogy sokkal több rejlik a háttérben, mint amennyit mi most itt megtudhattunk.

 Három főszereplő fiatalunkra tekintve igyekezett Gábor karakteres figurákat megalkotni. Érdekes, hogy a különböző viselkedésformát mutató egyének, hogyan is mutatkoznak meg egy-egy szituációban, vagy éppenséggel az egész regényfolyam alatt. Nekem leginkább Erik karaktere bizonyult a legszimpatikusabbnak, mindvégig úgy éreztem, hogy köré van leginkább kiépítve a könyv, annak ellenére, hogy csapatunk élére Marcell kívánkozott. Amit sajnálok, hogy a borítóban való elmerülés során sikerült a karakterével kapcsolatban egy "fejlődési" folyamatot elspoilerezni saját magamnak.

 Összességében tehát pozitív élményekkel zárom a sorozat első kötetének elolvasását, olyannyira, hogy a második résznek egyből neki is láttam. Első könyvhöz képest mindenképpen figyelemreméltó, hogyan is épül fel a könyv, annak minden apró eleme. Úgy vélem, ahogy haladunk majd előre, és kerülnek a kirakós darabkái egyre közelebb egymáshoz, úgy fog csak igazán összetett képet adni a mű. Ilyen tendenciát mutatva az apróbb hibák is kiküszöbölésre kerülhetnek, hogy aztán a cselekmény minden egyes momentuma kellő figyelemmegtartói szereppel bírjon. És hogy végül ki lesz az áruló istenség? Szerintem még én sem tudhatom igazán. ;)

Értékelés:
Borító:

Üdvözlettel: Uszáma.

0 Megjegyzések