Harry Potter – Mágikus helyek és karakterek színezőkönyv


 A Prológus bloggereivel közösen egy tematikus hetet szerveztünk, melynek keretein belül írhatok most nektek erről a Harry Potter színezőkönyvről. Már korábban is alkottam ilyen jellegű felnőtteknek is készülő kötetekben, azonban ez volt az első olyan, amiben nem csak apró részletekből álló alakok formák vannak. Az eddigi színezéseim során főként filccel "színeztem", ennél viszont elengedhetetlennek tartottam a színárnyalatokkal való játékot, így ceruzákkal vágtam neki az alkotásnak, mondhatni teljesen kezdőként.

 Annak idején mikor berobbantak a köztudatba ezek a színezők, nagy érdeklődéssel követtem nyomon, hogy vajon minek is lehet köszönhető ez a nagy érdeklődés. Korábban is szerettem kreatív dolgokat alkotni, de önmagamtól már jó ideje nem éreztem késztetést arra, hogy bármit is színezzek. Azóta nem mondom, hogy rendszeresen alkalmazom eme tevékenységet, azonban abszolút pozitív véleménnyel vagyok ezekről a kötetekről. A mai sokszínű választék mellett pedig képtelenség, hogy ne találjon az ember egy olyan tematikára épülő színezőt, ami érdeklődési köréhez ne passzolna.
Harry ​Potter – Mágikus helyek és karakterek 
Kiadó: GABO, 2016
Oldalszám: 96
Eredeti ár: 2990 Ft
Fülszöveg: Fedezzük fel a Harry Potter-filmek helyszíneit és szereplőit a színek mágiáján keresztül! Ez a színezőkönyv a Roxforttól Roxmortson át az Abszol útig interaktív túrára invitál mindenkit – a rajongók kedvenc varázslója kalandjainak útvonalán. Kiszínezhetjük a Gringotts ragyogó termeit és Dursley-ék nappaliját ezeken a részletgazdag rajzokon, amelyeken a sorozat számos kedvelt karaktere is felbukkan. A könyvben a jelenetfotókból és a filmhez készült lenyűgöző grafikákból is találunk válogatást, amely további ihletet adhat kreativitásunknak.

 Az eddigiek közül számomra a legeslegjobban tetszők között Harry Potter világa, karakterei, helyei kétségkívül élmezőnyben szerepel. A benne rejlő lehetőségek tárháza igen széles, erre mi sem nagyobb példa, hogy a kiadó kínálatában többféle kötet is megtalálható Harry Potter tematikához illeszkedve. A benne lévő rajzok miatt nekem a Mágikus helyek és karakterek című tetszett meg leginkább. A színezők külsejükben, minőségükben megegyeznek, tehát az egységességük miatt bármelyik kötetre igazak lehetnek a későbbiekben leírt külsőségekre, minőségre kitérő gondolataim. Különösképp pozitív, hogy hiába színezőkről beszélünk, sikerült olyan köntösbe bújtatni őket, amiket szívesen látok vissza polcaimról is.


 Az eddigi színezéseim során a kötetben csak ceruzával dolgoztam, így nem tudom, hogy a papírjain mennyire látszik át adott esetben a filctoll, vagy a különböző festékek, azt viszont mindenképpen megemlíthetem, hogy nem csak egyszerű papírokból rakták össze a könyvet, strapabíró, szóval ez semmiképpen sem tarthat vissza a munkálatokban. Ceruzával nagyon jól lehet rajta dolgozni, a lapok nem sárgák, így az árnyalatokkal, színekkel is könnyebb "játszani". Én legalábbis igyekeztem minél érdekesebbé tenné a nagyobb felületeket, hogy az ábrák ne legyenek túl egyhangúak.

 A színezőben található ábrákat kifejezetten kedvelem egytől-egyig. A kultikus történetből kiragadott jelenetek, személyek, helyek elkalauzolnak minket ebben a varázsvilágban. További extraként említhetjük meg a kötet végében található színes képeket, melyek mindegyike kapcsolódik a színezőhöz, ezzel is segítve a színek alkalmazásában. Nem mellesleg pedig esztétikai szempontból sem hátrány, gyönyörűek ezek a képek. Már csak szimplán lapozgatni, nézegetni is élmény.

 Mivel a könyvben találhatóak két oldalas képek is, így talán egyetlen hátránynak a ragasztásnál lévő átmeneteket tudnám említeni. Könnyen szétnyithatjuk, hogy színezés közben ne csukódjanak be az oldalak, azonban kellő részletességgel nehezebb a két oldal közötti részeket kidolgozni. Bár még nem színeztem ilyen ábrát, de biztos vagyok benne, hogy megizzasztana a dolog. Másrészt viszont az ilyen nagy részeknél nem tudok jobb ötletet, hogyan is lehetett volna megoldani a lapok közötti átmenetet.

 Összességében tehát nagyon élvezem az elmerülést ezeknek a képeknek az elkészítésénél. Jól esik egy kicsit kiszakadni a mindennapokból, zenehallgatás közben, avagy gondolataimban elveszve azon munkálkodni, hogy minél látványosabb alkotások kerüljenek ki a kezeim közül. A legfontosabb ezekben a tevékenységekben, hogy élvezzük elkészítésüket, és a végeredményen túl a kikapcsolódás az egyik legnagyobb előnye ezeknek a köteteknek. A Mágikus helyek és karakterek pedig minden Harry Potter rajongó számára tökéletes lehet. 



Értékelés:
Borító:

Üdvözlettel: Uszáma.

0 Megjegyzések